sobota, 17 lipca 2021

"Fascynacja" Adrian Bednarek

Fascynowało Was coś kiedyś do tego stopnia, że całe życie chcieliście na tym wzorować? Właściwie nie ma w tym nic dziwnego, czy zaskakującego, dopóki ktoś niewinny na tej fascynacji nie ucierpi...
 
 
 

Skąd to fatalne zauroczenie?

Wszystko zaczęło się od książki, która została zekranizowana. Problem w tym, że był to kryminał, w którym ktoś mordował w okrutny sposób. Po drugim sezonie serialu zostaje zamordowana odtwórczyni głównej roli. Szybko okazuje się, że morderca na tym nie poprzestanie. Czym się kieruje? Jaki jest klucz do rozwiązania tej zagadki? Ofiary łączą się z serialem i Oskarem - autorem książki. Ale czy tylko? Sposób ich doboru może być zupełnie inny, a dopóki nie zostanie odkryty, policja nie wie, kogo i jak chronić, żeby zapobiec kolejnej tragedii.Tymczasem Oskar, który niby pomaga przy śledztwie, prowadzi własną, nielegalną działalność. Komu i skąd grozi niebezpieczeństwo? Kto pierwszy wpadnie na jakieś ślady i zakończy tę masakrę? To się dopiero okaże.
 
"Zdobyłem ostatni, najważniejszy element układanki, już nic nie mogło mnie powstrzymać."
 

Śledztwo warte fascynacji?

"Fascynacja" jest trzecią częścią serii. Nawiązuje do tego, co działo się w "Inspiracji" i "Obsesji", ale Oskar mówi o tym, co go ukształtowało i doprowadziło tu, gdzie jest, tak często, że łatwo można się odnaleźć. Ja nie miałam żadnego problemu, zważywszy na to, że nie przywiązuję się do prywatnego życia bohaterów - zupełnie mi nie przeszkadzała nieznajomość szczegółów. Ale jeśli lubicie czytać po kolei, to zacznijcie jednak od początku. A teraz zajmijmy się tym, co przeczytałam.
Nie po raz pierwszy w powieści pojawiają się nawiązania i inspiracje. W "Mesjaszu", czy "Dziewczynce z zapalniczką" zdarzenia wzorowane są na innych dziełach. Tym razem morderca inspiruje się książką napisaną przez głównego bohatera. Kto może być tak zafascynowany? Ja niestety widziałam to niemal od początku. Bardziej, niż sam morderca, ciekawił mnie motyw, a także postępowanie Blajera. I to uratowało tę książkę, bo samo śledztwo było trochę zbyt oczywiste. Mimo to czytałam z przyjemnością, chciałam dowiedzieć się, co jeszcze się wydarzy i jak skończy się ta makabryczna zabawa. Dobrze, że chociaż policja nie miała tak dużej wiedzy i mogli trochę pobłądzić.
Generalnie nie jestem zawiedziona, ale spodziewałam się większych emocji i raczej nie wrócę do poprzednich części. Mimo że Oskar, który łączy te książki był najbarwniejszą postacią. Ale po nową powieść autora może sięgnę.

20 komentarzy:

  1. Dla mnie ta seria jest obłędna 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego, co słyszałam, ma bardzo wielu fanów 😊 Swoją drogą "Obłęd" pasowałby na tytuł kolejnej części 😂

      Usuń
  2. Proza Autora wciąż przede mną, jednak na razie odstawiam na bok tego typu książki. Serdeczne pozdrowienia - na południu halny. Zalatany byłem. Próbuję dziś dokończyć jedną książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam zatem aż zaczniesz nadrabiać kryminały 😊
      W centrum tak wiało, że mi prąd odcięli :/
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Ja dopiero mam całą serię przed sobą i na pewno wkrótce będę ją czytała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja się nie zawiodłam. Teraz czeka nas premiera Dziedzictwa zbrodni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poczekam z nowością na opinie innych, zanim sama przeczytam 😉

      Usuń
  5. Za niedługo biorę się za tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie to dla Ciebie dobrze spędzony czas 😊

      Usuń
  6. Mam w planach tę serię, ale nie tych najbliższych. Mam co do niej mieszane uczucia, zwłaszcza po przeczytaniu kilku takich neutralnych opinii o serii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro opinie różne, to jedyna opcja, żeby zobaczyć, co to takiego, to przeczytanie samemu 😉

      Usuń
  7. Chętnie sięgnę po książki tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nic nie czytałam tego Autora, ale jak już to chyba zacznę od tej najnowszej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To całkiem dobry pomysł, bo ma być poza serią 🙂

      Usuń
  9. Mam inną książkę tego autora na półce. Jak mi się spodoba pomyślę o tym cyklu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na Twoją opinię w takim razie - może też się skuszę na coś jeszcze 😊

      Usuń
  10. Przeczytałam całą serię z wielkim zaangażowaniem. Świetny, mocny thriller, który ciągle polecam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że tak Ci się podobały te książki 😉 A coś innego od autora znasz?

      Usuń

Polecany post

"Strażnik piekła" Maks Dieter

Ostatnio zauważyłam, że dużo osób czyta literaturę wojenną i obozową. Ja póki co nie mam na takową ochoty, choć jedna książka na półce jest,...