piątek, 26 lipca 2019

"Ludzie w nienawiści" Krzysztof A. Zajas

Nie mogłam sobie odpuścić poznania poprzednich śledztw Andrzeja Krzyckiego i Lucjana Bałysia. Dlatego lecimy z trylogią grobiańską:


Przebieg śledztwa 

Policja dostaje wezwanie do śmiertelnego wypadku quada. Wygląda na to, że kierowca stracił panowanie nad pojazdem i zjechał ze zbocza. Wszystko zmienia się, gdy drugi kierowca prosi Krzyckiego o pomoc. Andrzej przyjeżdża na umówione miejsce i znajduje zwłoki chłopaka. Wówczas zaczyna się śledztwo w sprawie morderstwa, od którego komisarz zostaje odsunięty. Krzycki działa na własną rękę, wspierany przez Lucka, który informuje go o działaniach policji. Przepływ informacji w drugą stronę jest mniejszy. Jak przy tych warunkach potoczy się śledztwo?

Inne wątki

Poza prowadzonym śledztwem poznajemy też życie prywatne obu policjantów, a także historię warszawskiej dziennikarki, która ma pisać artykuł o policji krakowskiej. Jaki będzie jej udział w sprawie? To się okaże…
Jeden z wątków opisuje działania mordercy. Dzięki temu udało mi się na długo przed końcem odkryć, kim jest Mściciel, ale wcale nie zrobiło się przez to nudno; policja nadal go przecież szukała. Jego przemyślenia pozwoliły lepiej poznać motyw i zrozumieć sytuację człowieka, który pozbawił życia kilka osób. Dlaczego został Mścicielem? Z jakiego powodu dokonuje zemsty? Odpowiedzi na te pytania z pewnością usatysfakcjonują wielbicieli psychologii. Także, jak widzicie, każdy znajdzie coś dla siebie w tej brutalnej powieści.
 

Podsumowanie 

Akcja jest dynamiczna, więc czyta się szybko. Nie jest to jednak powieść lekka i przyjemna. Bohaterowie mają wiele rozterek, często podejmują ryzykowne działania, które mogą prowadzić do tragedii. Podjęty jest też trudny temat dotyczący pracy policji. Czy ktoś na komendzie próbuje tuszować przestępstwo? Z kim można pracować, skoro nie wszystkim można ufać?
Mimo tych ciężkich spraw humor Krzyckiego i Bałysia bardzo umilał mi lekturę. Chociaż nie jest to komedia, to parę razy zaśmiałam się z ich rozmów. 
Większości dowiadujemy się na końcu powieści, żeby poznać resztę tajemnic, trzeba sięgnąć po część drugą, co też zamierzam właśnie zrobić.

42 komentarze:

  1. Ten tytuł sobie odpuszczę bo jakoś nie przepadam za tym gatunkiem 😀
    Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi coś innego ;) Może po tej trylogii znajdziesz u mnie coś dla siebie ;)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. niby wszystko jest, a jednak nie zaskoczyło :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze musi być zaskoczenie, niektóre książki mają inne zalety ;)

      Usuń
  3. Takie wejście do głowy mordercy jest bardzo fascynujące. Jestem bardzo ciekawa tej płaszczyzny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Czasem warto wiedzieć, kto zabił i poznać mordercę bliżej ☺️

      Usuń
  4. Bardzo ciekawie się zapowiada! Jeśli chodzi o książki o morderstwach, śledztwach itd to jestem wielką fanką! Kupię jak tylko będę mogła!

    polishines.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to w tej książce będziesz mkem wszystko, co lubisz 😉

      Usuń
  5. Nie poczułam mięty, z drugiej strony mogę do niej zajrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania mimo wszystko. Może środek książka Cię bardziej przekona niż ja 😊

      Usuń
  6. Jakoś nie bardzo do mnie przemawia teraz, może kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem musi przyjść właściwy moment 😉 Może i dla tej książki kiedyś nadejdzie

      Usuń
  7. Mocno mnie intryguje ta książka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno przekonuje mnie dynamika akcji. Skoro książka zadowoliła CIę na tyle, by sięgnąć po kolejne powieści autora, muszę poznać ją także ja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dynamiczna akcja przeważa w tej książce więc myślę, że też Ci się spodoba. Jestem bardzo ciekawa Twoich wrażeń 😉

      Usuń
  9. Hmmmm zobaczymy. Nie wiem jeszcze, ale będę miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro nie jesteś pewna,to zachęcam do spróbowania i upewnienia się 😊

      Usuń
  10. Przyznam szczerze, że już dla samej okładki bym przeczytała ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to koniecznie przeczytaj i daj znać, czy w środku podobała Ci się tak, jak na wierzchu 😉

      Usuń
  11. Nie czytam za dużo z tego gatunku, choć cenię sobie książki tego wydawnictwa :D
    Pozdrawiam Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  12. "Wiatraki" czytałam, więc i do tej serii muszę się dokopać :) mam nadzieję, że kiedyś się uda, bo jestem ciekawa wcześniejszych przygód obydwu bohaterów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obowiązkowo, tutaj panowie policjanci są jeszcze lepsi niż w "Wiatrakach" 😊

      Usuń
  13. Kurcze, jakoś mi to nie podchodzi. Może mam chwilowo przesyt kryminałów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe. Czasem trzeba sięgnąć po coś lekkiego 🙂 Może kiedyś się przekonasz 😊

      Usuń
  14. To ja poczekam na część 2 i wtedy ewentualnie sięgnę po tę serię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po części drugiej będzie jeszcze trzecia 😉 Na razie jestem urzeczona, mam nadzieję, że tak zostanie do końca 😊

      Usuń
  15. Wspominałam ostatnio, że zaciekawił mnie ten autor, stąd "Ludzie w nienawiści" są w moich planach czytelniczych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem czekam na Twoją recenzję 😊 A w międzyczasie przekonam się, czy wszystkie książki z serii warto czytać 😉

      Usuń
  16. Tym razem podziękuję i czekam na Twoją kolejną propozycję ;) Jakoś ta książka nie wywołała we mnie potrzeby by ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie musisz poczekać, aż skończę całą trylogię, bo dopiero po całości planuję coś innego 😉 Chociaż już widzę, że druga część jest inna więc może Cię jednak przekona 🙂

      Usuń
  17. O samym autorze czytałam wiele dobrego :) może kiedyś ta seria trafi w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było by super. ChetChę poznam Twoją opinię 😊

      Usuń
  18. Nieczęsto sięgam po książki polskich autorów, a ta nie zaciekawiła mnie na tyle bym chciała zrobić dla niej wyjątek. c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, niektórzy polscy autorzy mają naprawdę dobre książki 😉 Może innym razem się skusisz

      Usuń
  19. Raczej nie mój gust, więc sobie odpuszczę :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro nie twój gust to nie ma co się męczyć 😉

      Usuń
  20. Dla mnie fabuła brzmi ciekawie, lubię takie książki. Z chęcią dam jej szansę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli już sama fabuła cię zaciekawiła to myślę, że na treści tym bardziej się nie zawiedziesz 😉

      Usuń

Polecany post

"Strażnik piekła" Maks Dieter

Ostatnio zauważyłam, że dużo osób czyta literaturę wojenną i obozową. Ja póki co nie mam na takową ochoty, choć jedna książka na półce jest,...