piątek, 19 lipca 2019

„Zła córka” Joy Fielding

Znacie swoją rodzinę? Potrafilibyście przewidzieć zachowania poszczególnych jej członków? Pamiętajcie, że nie zawsze wszystko wygląda tak, jak się wydaje. Każdy z nas skrywa jakąś tajemnicę.




Co się zdarzyło w rodzinie Robin?

Robin wyjechała z rodzinnego domu po tym, jak jej ojciec po śmierci matki ożenił się z najlepszą przyjaciółką córki. Z siostrą też się nie dogadywała więc kontakt z rodziną miała bardzo mały. Ułożyła sobie życie w innym stanie, ma świetną pracę i cudownego narzeczonego. Wszystko burzy się, gdy dostaje telefon od siostry. Dowiaduje się, że rodzina ojca została napadnięta w domu i wszyscy lądują w szpitalu. Wówczas postanawia wrócić do domu i pomóc siostrze. W czasie tego pobytu poznaje wiele tajemnic rodziny. Kto stoi za napadem? Jakie okropieństwa wyjdą na jaw? Czy autystyczny siostrzeniec Robin stwarza zagrożenie?

Rodzina, a jednak się nie znają

Joy Fielding stworzyła historię, w której nie ma prostych, jednoznacznych postaci. Wszyscy mają swoje tajemnice, problemy,  rozterki. Robin odcięła się od rodziny, bo poczuła się zdradzona przez ojca. Teraz nie wie za wiele o ich życiu. Czuje się obco w towarzystwie siostry, z którą nie umie rozmawiać. To powoduje u niej częstsze napady paniki. Jej dodatkowym problemem jest obecność siostrzeńca, który główną bohaterkę przeraża. Jego postać pokazuje jednak przede wszystkim, jak łatwo nam oceniać innych po pozorach: chłopak jest chory więc nie wie, co robi; silny więc może być niebezpieczny. Tylko czy tak jest rzeczywiście? A może jednak najciemniej pod latarnią? Kto jest tytułową złą córką? Robin, czy jednak jej siostra, która mieszkała z ojcem, ale była zbyt pochłonięta opieką nad synem i użalaniem się nad swoim losem, by wiedzieć, co się u niego dzieje?
Postrzelenie rodziny to tylko napad rabunkowy, czy jednak bardziej skomplikowana intryga? Jak to zdarzenie wpłynie na rodzinę? Tego dowiecie się z książki. Ja dopiero pod koniec zaczęłam podejrzewać, co mogło się wydarzyć. Zakończenie jest szokujące, chociaż kiedy się je zna można zauważyć, że autorka nas na nie naprowadzała. Robiła to jednak dosyć subtelnie i ja dałam się zaskoczyć.
Powieść jest dobrym thrillerem psychologicznym. Pokazuje reakcje ludzi na różne sytuacje związane z rodziną, jak i mieszkaniem w małej społeczności, gdzie nie można się ukryć przed ludźmi. Tylko czy naprawdę rozmowy sióstr musiały być tak infantylne i nijakie? Cóż… nie można mieć wszystkiego…

54 komentarze:

  1. Książki z tego gatunku literackiego to dla mnie najlepsza uczta czytelniczą, więc zapisuję sobie tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam, życzę Ci przyjemnej lektury ;)

      Usuń
  2. Thriller psychologiczny to gatunek, który bardzo lubię. Ta historia bardzo mnie zaintrygowała, więc nie mówię nie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że po przeczytaniu będziesz zadowolona, że ją wybrałaś :)

      Usuń
  3. Thriller psychologiczny to jeden z moich ulubionych gatunków. Na pewno sięgnę po tę książkę, to zdecydowanie moje klimaty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i mam nadzieję przeczytać Twoją opinię na jej temat ;)

      Usuń
  4. Może mnie zaciekawi - zobaczymy. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fabuła wydaje się być wciągająca i przyprawiająca o dreszcze:) lubię ten gatunek więc myślę, że sięgnę po tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta historia bardzo wciąga ;) Bardzo cię zachęcam do poznania jej 😊

      Usuń
  6. Uwielbiam takie powieściowe intrygi i snucie domysłów. Chętnie poszukałabym odpowiedzi na postawione przez Ciebie pytania. Książka mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Może być ciekawie przy czytaniu tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz książki z psychologią w tle to z pewnością będzie ciekawie 😉

      Usuń
  8. Lubię thrillery psychologiczne więc będę miała tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Noo muszę przyznać, że zaciekawiłaś mnie tą książką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to przeczytaj koniecznie. Chętnie poznam Twoją opinie 😉

      Usuń
  10. Książka jest interesująca ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Życzę miłej lektury (kiedykolwiek byś nie czytała) 😊

      Usuń
  12. Poszczególni członkowie rodziny są jak rozdziały tej samej książki. Im bardziej różnią się od siebie, tym kronika jest ciekawsza. Stratą jest wyrwanie mało czytelnych stron. Dziękuję za bardzo interesującą i obiecującą recenzję oraz propozycję ciekawej lektury. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, każdy coś wnosi, nawet jeśli złego, ale jednak. Mam nadzieję, że książka również Tobie się spodoba

      Usuń
  13. Lubię książki tej autorki. Zawsze spędzam przy niej miło czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie i ja muszę sięgnąć po więcej 😊

      Usuń
  14. Bardzo lubię autorkę i często po nią sięgam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chętnie poznam więcej jej książek 😊

      Usuń
  15. Ostatnio polubiłam thrillery psychologiczne. Ten też może mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tak właśnie się stanie 😊 Ja bardzo cenię ten właśnie gatunek 😉

      Usuń
  16. Lubię szokujące zakończenia, więc tym bardziej powinnam przeczytać 😀
    Zaciekawiłaś mnie tą książką niesamowicie, choć przyznam, że już ostatnio powieści tej autorki rzuciły mi się w oczy 👀

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro już widziałaś i jesteś ciekawa to konieczne sięgnij po tę książkę 😉
      Pozdrawiam 😊

      Usuń
  17. Lubię, gdy książka zaskakuje, a sama fabuła to moje klimaty, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Brzmi naprawdę ciekawie, chciałabym ją przeczytać a jak to wyjdzie to się okaże :D

    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żeby Ci się udało przeczytać 😊

      Usuń
  19. już kilka razy patrzyłam na twórczość autorki, bo to zdecydowanie moje klimaty :) może w końcu ten tytuł rozpocznie moją przygodę z Panią Joy? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro Twoje klimaty, to koniecznie sprawdź treść ukrytą za okładką 😊

      Usuń
  20. Czytałam jedną książkę tej autorki i jakoś mnie nie zachęciła. Także tym razem odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi coś innego. Jeśli nie przypadła Ci do gustu ta Pani to nie namawiam, nie ma co się męczyć 😉

      Usuń
  21. Chętnie przeczytam. :D
    Pozdrawiam, Alice

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczę, że Ci się spodoba 😉
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  22. Thriller psychologiczny? Nie musisz mówić nic więcej, zapisuję :) Chociaż jeśli dialogi są faktycznie infantylne, to nie wiem czy zdzierżę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbować zawsze warto. Może akurat Tobie relacja sióstr będzie odpowiadać 😉

      Usuń
  23. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale mam jej książki na liście do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czytaj i daj znać, co sama o tym myślisz 😊

      Usuń
  24. Kiedyś chciałam przeczytać ten tytuł, ale jakoś mi już przeszło :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Książka zapowiada się nieźle, także rozejrzę się za nią.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie czytałam jeszcze książek tej autorki :) Mam spore wymagania wobec thrillerów psychologicznych - tutaj zaintrygowała mnie fabuła i zakończenie, więc być może kiedyś się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka może nie jest idealna, ale myślę, że warto przeczytać, bo historia jest interesująca 😊

      Usuń

Polecany post

"Strażnik piekła" Maks Dieter

Ostatnio zauważyłam, że dużo osób czyta literaturę wojenną i obozową. Ja póki co nie mam na takową ochoty, choć jedna książka na półce jest,...