piątek, 24 stycznia 2020

„Szmaciana lalka” Daniel Cole

Co się może stać, gdy wyrok przeciwko człowiekowi krzywdzącemu dzieci się komuś nie spodoba? Czy taka zbrodnia może zostać bez kary? Do czego może posunąć się człowiek szukający zemsty i sprawiedliwości? Przekonajcie się sami.



Zemsta ponad wszystko

Przed czterema laty został uniewinniony morderca malych dziewczynek. Z wyrokiem nie zgadzał się jednak pracujący w policji Wolf. Po dokonaniu kolejnego zabójstwa "Krematoryjny zabójca" jednak trafia do więzienia.
Teraz policja znajduje ciało zszyte z fragmentów ciał sześciu ofiar, a była żona Wolf’a dostaje listę kolejnych sześciu nazwisk wraz z przypisanymi im datami. Pierwszy na owej liście jest burmistrz, który natychmiast dostaje ochronę policyjną. Ale czy to wystarczy? Skoro nikt nie wiedział o poprzednich ofiarach to czy uda się ochronić kolejne? Jaki jest związek między Krematoryjnym zabójcą, a Szmacianą lalką? Dlaczego Wolf ma być ostatnią ofiarą?

Zapowiadało się świetnie

Pomysł na historię był świetny. Czułam się bardzo zaintrygowana tym, jak mordercy udało się zabić 6 osób i nikt nie zaczął go szukać. Podrzucenie listy kolejnych zagrożonych dodało trochę emocji. Przecież powinno pójść łatwo już na początku, a tu taka długa książka. Okazało się, że zabójca jest bardzo sprytny i wcale nie było łatwo ustalić, jak ani dlaczego. Na szczęście policja miała w swoich szeregach człowieka, który bardzo ambitnie podchodził do tematu. W końcu wpadł na jakiś trop, ale… skąd on go wziął? W pewnym momencie miałam wrażenie, że albo jestem za głupia na tę sprawę, albo coś pominęłam. O ile motyw został wyjaśniony, to sposobu, w jaki sprawca dokonywał niektórych rzeczy, nadal nie rozumiem. Także to, jak policjanci połączyli niektóre wątki, pozostaje dla mnie tajemnicą.
Książka nie jest zła. Samo śledztwo jest nawet bardzo dobre. To, co wykombinował zabójca, jest niesamowite, a co za tym idzie, czytając byłam ciekawa, jak sobie z tym poradzi policja. Niestety, moim zdaniem na niektóre rzeczy autor nie miał pomysłu, więc ich po prostu nie wyjaśnił. Ale jeśli komuś takie szczegóły nie przeszkadzają i szuka książki, w której będzie nieoczywista intryga, podejrzanie działający sprawca i policjanci wykazujący się dużą intuicją to polecam gorąco.

* Powieść wydana także pod tytułem "Ragdoll".

42 komentarze:

  1. Ja nie przywiązuję wagi do takich szczegółów, więc myślę, że książka mi się spodoba. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem życzę miłej lektury 😉 Samo śledztwo na prawdę świetne 😊

      Usuń
  2. nie wykluczam że po tę historię sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ah tak to jest, że te dobrze rokujące książki często wypadają nijako :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety często autorzy nie z każdym elementem sobie radzą i coś kuleje. Ale nie zawsze można mieć wszystko 😉

      Usuń
  4. Moim zdaniem jeśli nie ma się pomysłu na kontynuowanie wątku lepiej go nie zaczynać. Książka niestety mnie nie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, lepiej wszystko przemyśleć przed napisaniem. Ale nie zawsze tak jest niestety

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Czekam na moment, gdy przeczytasz i będę mogła poznać Twoją opinię 😊

      Usuń
  6. Może to być dla mnie ciekawa lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja jestem jej ciekawa. Myślę, że to może być pozycja dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie lubię niewyjaśnionych wątków, więc raczej spasuje. ;)

    www.pomistrzowsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie lubię, dlatego właśnie sprawdzam, czy w drugiej części się coś rozjaśni 😜 Ale rozumiem Twój wybór

      Usuń
  9. O proszę, nie kojarzyłam tego tytulu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam przedstawić Ci coś nowego 😉 Planujesz przeczytać?

      Usuń
  10. Niestety ja jestem z tych, którzy musza mieć wszystko logicznie w książce wytłumaczone. Tropy brane z kosmosu to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w takich sytuacjach wymyślam własne teorie 😜

      Usuń
  11. Szkoda, że trochę położono dobry pomysł...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety. Nie lubię takich sytuacji, ale zdarza się dość często

      Usuń
  12. Mam w planach obie części. Liczę, że mnie sie spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam taką nadzieję 😉 Ja właśnie czytam drugą część, żeby zobaczyć, czy zaspokoi moją ciekawość co do niektórych wątków 😊 Daj znać, jakie będą Twoje wrażenia

      Usuń
  13. Książki raczej nie przeczytam, ale okładka intrygująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opis też ciekawy. Książka generalnie przykuwa uwagę, jak się nie zna treści 😉

      Usuń
  14. Szkoda, że autor nie wykorzystał tego dobrego pomysłu i nie wytłumaczył odpowiednio tego, co się tam wydarzyło... Daruję sobie tę książkę, mam za dużą kolejkę do przeczytania, żeby sięgać po niekoniecznie dopracowane powieści ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No szkoda, ale nie każda książka może być świetna niestety

      Usuń
  15. Nie lubię niewyjaśnionych spraw. Szkoda, że autor nie popracował dłużej nad tekstem, wtedy mogłoby być idealnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może stworzył policjantów tak genialnych, że ich sposób działania go przerósł i nie wiedział, jak wytłumaczyć niektóre odkrycia 😜

      Usuń
  16. Na razie mam dosyć kryminałów, ale nie mówię nie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem 😊 mam jednak nadzieję, że kiedyś nadejdzie czas dla tej książki 😉

      Usuń
  17. Zanim po nią sięgnę, muszę to dwa razy przemyśleć :) Nie lubię, jak autorzy coś "przeskakują", więc nie wiem czy to książka dla mnie.

    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że zanim nie spróbujesz, to nie będziesz mieć pewności, czy to książka dla Ciebie ;) Ale masz rację, przemyśl czy chcesz jej poświęcić czas :)

      Usuń
  18. Mój stosik cały czas się powiększa, na razie nic już nie dopisuję do listy, ale książka ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to uczucie. Moja lista książek też ciągle rośnie :P Życzę Ci, żebyś znalazła czas na wszystkie pozycje, które koniecznie chcesz poznać :)

      Usuń
  19. Ja wolę jak wszystko jest ładnie wytłumaczone - lubię się zastanawiać i wiedzieć czy dobrze wytypowalam motywy i akcje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo. Na koniec książki chcę wiedzieć, czy dobrze myślałam i o co chodziło

      Usuń
  20. Przyznaję się bez bicia, że jeszcze nic nie czytałam tego autora .... chyba czas to zmienić by wyrobić własne zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wyrobienie własnego zdania będzie najlepszym sposobem na przekonanie się, czy warto czytać dalej 😉

      Usuń

Polecany post

"Proroctwo" Adam Widerski

Wiara często wiąże się z impulsywnymi dyskusjami i sporami. A jednak często jest motywem przewodnim w książkach. A przynajmniej kryminałach....