piątek, 22 marca 2019

„Przerwane milczenie” Charlotte Link

Znacie swoich przyjaciół? Tak naprawdę znacie? No to przekonajmy się, czym mogą nas zaskoczyć!


Co i jak w powieści 

Trzech niemieckich przyjaciół przyjeżdża z rodzinami do domku w angielskiej wsi. Właścicielką jest żona jednego z nich. Mają to być ferie jak każde do tej pory, ale pojawia się człowiek, który twierdzi, że należy mu się część majątku. W tajemniczy sposób zostaje zamordowana większość grupy. A podejrzenia padają na tajemniczego przybysza i niezrównoważoną psychicznie Evelin. 

Wiele punktów widzenia

Autorka przedstawia portrety psychologiczne postaci z różnej perspektywy. Swoje spostrzeżenia opisuje Jessica, która dopiero niedawno została żoną Aleksandra i poznała jego przyjaciół, a także jej nastoletnia pasierbica, Ricarda. Jessica chce poznać prawdę o mężu i jego znajomych, bo od początku przeczuwała, że ich relacja jest podejrzana. Prowadzi więc własne śledztwo i dociera do tajemnicy z przeszłości… Na światło dzienne wychodzi też wiele innych faktów, które mogą okazać się znaczące w ustaleniu mordercy.

Moja opinia 

Według mnie dużym plusem tej książki jest pokazanie historii oczami różnych osób. To udowadnia, że na tę samą sprawę wielu ludzi może mieć bardzo odmienne spojrzenie. Są jednak sprawy i relacje tak jednoznaczne, że nie musimy wiedzieć wszystkiego, by zwrócimy uwagę, że coś jest nie tak, jak powinno. Zdecydowanie jest to pozycja dla osób lubiących analizować zachowania postaci. Można w niej znaleźć wiele wątków godnych uwagi.
Akcja rozwija się i zaskakuje do samego końca. Natomiast to, że każdy z bohaterów skrywa swoje tajemnice, utrudnia identyfikację sprawcy, w różnych momentach można podejrzewać każdego. Nie dajcie się zmylić…

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam tego typu powieści! Brzmi interesująco i przy kolejnych ksiązkowych zakupach nie omieszkam dodac tej pozycji na listę. :)
    Osobliwe Delirium

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że jeszcze kiedyś napiszę coś o książkach tej autorki, ale już teraz mogę Ci polecić przeczytanie także innych, bo wiele jest naprawdę świetnie napisanych ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Wstyd się przyznać, taka znana pisarka, ja niestety nie miałam okazji przeczytać jeszcze żadnej jej powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też poznałam ją dopiero niedawno, ale od razu pokochałam jej styl więc polecam jak najszybciej nadrobić zaległości ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Wszyscy w mojej bibliotece zachwycają się książkami tej autorki, muszę i ja poznać w końcu jej twórczość!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Dobrze jest wiedzieć, skąd te wszystkie zachwyty ;)

      Pozdrawiam :)

      Usuń

Polecany post

"Strażnik piekła" Maks Dieter

Ostatnio zauważyłam, że dużo osób czyta literaturę wojenną i obozową. Ja póki co nie mam na takową ochoty, choć jedna książka na półce jest,...